Hadžūns Čangs

9 ekonomikas skolas vienā teikumā

No Ha-Joon Chang, Economics: The User’s Guide (A Pelican Introduction), 2014.

Klasiskā skola

Tirgus visus ražotājus tur nomodā ar konkurences palīdzību, tāpēc tirgus jāatstāj savā vaļā.

Neoklasiskā skola

Indivīdi zina, ko dara, tāpēc tie jāatstāj savā vaļā, izņemot gadījumus, kad tirgus nedarbojas.

Keinsistu skola

Tas, kas ir labs indivīdiem, var nebūt labs visai ekonomikai kopumā.

Marksistu skola

Kapitālisms ir jaudīgs ekonomiskā progresa instruments, bet tas sabruks, jo privātīpašums kļūst par šķērsli tālākam progresam.

Attīstības (Developmentalist) skola

Atpalikušas ekonomikas nespēj attīstīties, ja tās atstāj ekonomiskos procesus tirgus ziņā.

Austrijas skola

Nevienam nav pietiekamu zināšanu, tāpēc ikviens jāatstāj savā vaļā.

(Neo)-šumpēterisma skola

Kapitālisms ir jaudīgs ekonomiskā progresa instruments, taču tas atrofēsies, jo uzņēmumi kļūst lielāki un birokrātiskāki.

Institucionālistu skola

Indivīdi ir savu sabiedrību produkti, lai gan viņi var izmainīt to noteikumus.

Biheivioristu skola

Mēs neesam pietiekami gudri, tāpēc mums apzināti jāierobežo savas izvēles brīvība ar noteikumiem.

RL mājaslapā lasāma Arņa Rītupa saruna ar Hadžūnu Čangu Cīņā ar ideoloģijas milzi.

Raksts no Maijs, 2014 žurnāla

Līdzīga lasāmviela