Pauls Bankovskis

Vīns pa pastu

Vīns pa pastu
http://wineawesomeness.com

Ir daudz dažādu mēģinājumu interneta sociālo tīklu darbības principus apvienot ar vīna dzeršanu – un te nav runa par iedzērušu Facebook vai Twitter lietotāju izpausmēm sociālajos tīklos vēlu naktī. Iespējams, zināmākais šo centienu rezultāts ir mobilajiem tālruņiem paredzētā aplikācija Vivino. Ar to nofotografējot jau izdzertas vai vēl tikai veikala plauktā stāvošas vīna pudeles etiķeti un nospiežot pāris podziņu, ir iespējams uzzināt attiecīgā vīna izcelsmes vietu, vērtējumu, vidējo cenu un citas noderīgas ziņas. Tāpat kā visos sociālajos tīklos, arī šajā lietojumprogrammā var veidot draugu pulku, sekot viņu aplūkotajiem vai dzertajiem vīniem u.tml. Wineawesomeness, kas pagaidām gan pieejams tikai ASV, ir kaut kas vēl izsmalcinātāks. Tas ir sociālā tīkla un abonēšanas pakalpojuma ap­­­vienojums. Kļūstot par šī pasākuma klientu, jūs piekrītat ik mēnesi saņemt glītā zilā kārbā iesaiņotas trīs vai sešas pudeles vīna. Var izraudzīties – vai nu tikai sarkanos, vai baltos, vai pa kādam no abiem. Ja saņēmējs ar ziņām par sev tīkamajiem vīniem dalās ar citiem, ir iespējams tikt pie atlaidēm un izdevīgiem piedāvājumiem. Kā raksta vietnes veidotāji, toni vīnu pasaulē vēl arvien mēdz noteikt specializētie žurnāli, kurus pārsvarā lasa tikai nevarīgi sirmgalvji, kas to vien spēj kā ielikt 3 vai 5 zvaigznītes. Šis esot mēģinājums vīna baudīšanu atbrīvot no šo veču iespaida. Jāgaida, kad kaut kas līdzīgs parādīsies arī Eiropā, lai gan it kā jau var izmantot arī esošās iespējas (gan bez “aklās” degustācijas un sociālo tīklu spēlīšu iezīmēm) – piemēram, vinexus.de.