Ilmārs Šlāpins

Thomas Fehlmann "Böser Herbst"


Thomas Fehlmann

Böser Herbst

2021, Kompakt


Tomass Fēlmanis ir tipisks berlīnietis, īsts šīs multikulturālās un avangardiskās mākslas galvaspilsētas patriots – dzimis Šveicē un spēlējis kopā ar Londonas elektroniķu grupu The Orb, dibinājis vācu industriālās mūzikas grupu Palais Schaumburg, kas reizē ar Einstürzende Neubauten veidoja vācu jauno vilni ar dadaistiski avangardiskiem eksperimentiem pagājušā gadsimta 80. gadu sākumā, 10 gadus vēlāk producējis grupas Sun Electric albumus jau daudz elastīgākos tehno, trance un IDM ritmos, bet pēdējā laikā nodarbojies ar skaņu arhīvu materiālu izmantošanu eksperimentālos skaņu celiņos Folkera Heizes dokumentālajām filmām “1929. – Bābeles gads” (2018) un “1929. gada rudens: ēnas pār Bābeli” (2020), kas kopā ar podkāstu sērijām pavada vācu neo-noir televīzijas seriālu “Babylon Berlin”, kurš Toma Tikvera un citu līdzautoru režijā piedzīvojis jau trešo veiksmīgo sezonu. Fēlmaņa radītie skaņu celiņi darbojas arī paši par sevi – hipnotiski, tumši un draudīgi tie atgādina mums kaut ko tādu, ko, protams, labāk būtu bijis neatcerēties.

Raksts no Maijs 2021 žurnāla