Ilmārs Šlāpins

Einstürzende Neubauten "Alles in Allem"


Einstürzende Neubauten

Alles in Allem

2020, Potomak


“Mums bija tūkstoš ideju, un tās visas bija labas,” dzied Bliksa Bārgelds dziesmā par Landvēra kanālu Berlīnē, kur 1919. gada 15. janvārī tika iemests nogalinātās revolucionāres Rozas Luksemburgas ķermenis, lai no viņas ne smakas nepaliktu. Albums “Visā visumā” vispār ir veltīts atmiņām un stāstiem par grupas Einstürzende Neubauten dzimto pilsētu Berlīni, svinot viņu muzikālās un radošās darbības četrdesmitgadi, kas kopš Senās Grieķijas laikiem tiek uzskatīts par radošās kulminācijas un spēku pilnbrieda laiku – akmē – cilvēka dzīvē. Pēdējos pārdesmit gadus mūziķi izskatās noguruši, taču tas nav mazinājis viņu spējas noturēt stilu un gandarīt klausītāju vēlmi pēc pārdomu pilnas, pārsteidzošas un vienlaikus nomierinoši rezignētas mūzikas. Jaunajā albumā neatradīsim to, kas bijis par iemeslu nodēvēt šo grupu par eksperimentālu avangarda mākslas parādību. Atturīgs minimālisms, kas kļuva par viņu firmas zīmi jau 2000. gada albumā “Silence Is Sexy”, šeit iegūst jaunu piepildījumu, tiesa, vienlaikus radot aizdomas, ka agrāk mūždien saburzītie tumšie uzvalki mūziķu garderobē nu iepirkti no tik dārgiem zīmoliem, ka to kopšanai vien aiziet viss autortiesību atlīdzībās saņemtais budžets.

Raksts no Jūlijs 2020 žurnāla