Pauls Bankovskis

Jaunais tērps

tag-walk.com


Vēl nav noklusis sašutums par uzņēmuma Cambridge Analytica veikto Facebook lietotāju privāto datu ievākšanu un izmantošanu un nav rimies tepat Latvijā valdošais satraukums par personas datu aizsardzības regulas prasību ievērošanu, kad Francijā parādījies jauns ļaužu uzvedībā un vājībās balstīts interneta uzņēmums. Sākumkapitālu vietnes izveidei tā autore ieguvusi, 2015. gadā Airbnb izīrējot savu dzīvokli, bet nu jau Tagwalk sevi var dēvēt par pilnvērtīgu modes meklēšanas pakalpojumu. Vietnes darbības pamatā ir gandrīz trīs tūkstoši atslēgas vārdu, kas ļauj attēlu datubāzē meklēt pēc zīmola, sezonas, pilsētas, modes novirziena, krāsas, auduma veida vai stila un citiem parametriem. Patlaban datubāzē esot 128 000 attēlu, taču to skaits turpina augt. Vairāki izdevumi – gan Le Figaro Francijā, gan The Financial Times – jau paguvuši Tagwalk nodēvēt par “modes Google”, un, lai gan datubāzu apjoma ziņā šāds salīdzinājums varbūt arī vēl ir pāragrs, ambīciju un darbības pamatprincipu vērienā līdzība saskatāma jau tagad. Arī Tagwalk rūpīgi seko savu apmeklētāju uzvedībai, meklētajiem atslēgas vārdiem un to kombinācijām, un paredzams, ka uzņēmums mēģinās pelnīt, šos datus pārdodot modes zīmoliem un apģērbu tirgotājiem. Tagwalk 14 darbiniekiem jau tagad ir labi redzams, kas ir populārākie ar modi saistītie jēdzieni Parīzē, Londonā vai Milānā, un, jādomā, pavisam drīzā nākotnē šī zināšana atspoguļosies arī jaunākajās rudens, ziemas kolekcijās vai nākamā gada pavasara tendencēs.