Par krekliem
RL sērfo

Pauls Bankovskis

Par krekliem

Par krekliem
teefury.com

Ar uzrakstiem vai attēliem apdrukāti kokvilnas trikotāžas krekli jeb tēkrekli, kā tos parasti mēdz dēvēt, nu jau kļuvuši par tikpat neatņemamu cilvēka ikdienas daļu kā garās bikses vai pieradināti mājdzīvnieki. Un tikai retais zinās, ka šis tagad bieži vien smalkos modes veikalos par vairākiem desmitiem latu nopērkamais apģērbs ir cēlies no 19. gadsimtā līdz pilnībai novesta apakšveļas gabala, kas virsdrēbju kārtā nonācis vien ar armijas palīdzību – galvenokārt pēc Otrā pasaules kara. Tagad šādus kreklus par pieņemamiem uzskata gandrīz ikviens – sākot ar valstu prezidentiem noteiktos savas karjeras posmos vai īpašos gadījumos un beidzot ar tālos lietusmežu vai tuksnešu nostūros mītošiem bērniem, kas ir priecīgi par humānās palīdzības sūtījumā saņemtiem izbalojušiem krekliņiem ar bildītēm. Taču kreklu tikmēr kļūst arvien vairāk. Uzņēmumi un pasākumi tos ražo, lai kaut ko reklamētu, bet dažādas apģērbu šūšanas firmas – lai pelnītu. Taču šāda pārprodukcija nepaliek bez sekām – ļaudis kļūst arvien izvēlīgāki un saviem krekliem vairs nevēlas tādu pašu bildīti kā draugam vai kaimiņam. Tā internetā dzimuši daudzi dažādi uzņēmumi, kas apdrukātos kreklus piedāvā ierobežotā skaitā un tikai noteiktu laiku. TeeFury pirkšanai ik dienu izliek tikai viena veida kreklu par 10 ASV dolāriem. Nākamajā dienā tur jau ir cits, bet iepriekšējais vairs nav nopērkams nekad.