Ilmārs Šlāpins

Camera "Phantom of Liberty"

bb_235_camera_phantom_of_liberty_1500px_rgb

Camera

Phantom of Liberty

2016, Bureau B

Mēs jau, šķiet, esam pieraduši pie dažādu reiz bijušu muzikālu žanru atgriešanās un restaurācijas – gan pēc desmit, gan pēc trīsdesmit gadiem “vecie gabali” kļūst atkal populāri, un jaunā paaudze, kam tie vairs neož pēc naftalīna, bet, gluži otrādi, izstaro vintage aromātu, ķeras pie nebijušu sajūtu restaurācijas ar jaunu entuziasmu. Pēc eurodisco, electroclash, jaunā viļņa un space disco atdzimšanas sava kārta ir pienākusi vācu krautrock jaunajam vilnim. Berlīnes trio Camera tapis kā iesildītājgrupa leģendārās Neu! līdera Mihaela Rotera (viņš īsu brīdi 1971. gadā bijis arī Kraftwerk sastāvā) koncertiem un arī neslēpj savu sentimentu pēc 70. gadu vidus Diseldorfas elektronikas tembriem. No 2010. gada dauzījušies pa Berlīni ar nepieteiktiem un nelicencētiem partizānkoncertiem, viņi iemantoja muzikālu huligānu slavu, bet kopš 2012. gada ierakstu kompānijā Bureau B izlaiduši jau trešo albumu “Brīvības spoks”, kura mesmerizējošās un uzbudinoši atslābinošās kompozīcijas spēj savienot tipisku grupas Can ritmu, tikai divreiz ātrāku, ar franču kosmiskā disko (pie mums pazīstamu, pateicoties grupai “Zodiaks”) sintezatoru skaņām un pirmo datorspēļu skaņu celiņu melodijām, ja tās būtu ierakstījuši, piemēram, Sigur Rós mūziķi.