Būt par jauno MTV

Pauls Bankovskis

Būt par jauno MTV

Būt par jauno MTV
www.vbs.tv

Kad pirms 25 gadiem ASV tika nodibināts jauniešiem domāts televīzijas kanāls, kurā visu cauru diennakti bija paredzēts demonstrēt “mūzikas video” jeb videoklipus, šī ideja šķita kaut kas tik neparasts, ka atbalsi rada pat Padomju Savienībā un Latvijā – TV raidījumā “Videoritmi”. Kopš tā laika no savdabīga sliktas gaumes un radošas izdomas, pašcenzūras un dažādu veidu aktīvisma kokteiļa MTV ir kļuvusi arvien bērnišķīgāka, tādējādi, visticamāk, pielāgojoties skatītāju vidējam vecumam. Par labu MTV nav nācis arī internets – mūsdienās neviens necenšas to vai citu mūzikas klipu sagaidīt televīzijā, bet vienkārši sameklē un noskatās to portālā youtube.com. Šādu videoportālu nu jau ir vesels lērums, un tajos nebūt nav atrodama tikai izklaide. Bez visur esošajiem mūzikas klipiem VBS.tv piedāvā arī savdabīgus un aizraujošus amatieržurnālistikas paraugus, sižetus par vides aizsardzības problēmām un intervijas ar radikāli noskaņotiem cīnītājiem. Kaut kas tajā visā šķiet pazīstams. Iespējams, tāpēc, ka šīs interneta televīzijas dibinātāji un īpašnieki ir tās pašas MTV īpašnieku korporācija Viacom, un viens no tās radošajiem direktoriem ir daudzu jocīgu videoklipu, reklāmu un arī filmas “Būt par Džonu Malkoviču” režisors Spaiks Džonzs.