Pauls Bankovskis

Abonēšana kā mode

http://bookriot.com

Līdzīgi kā dažādu lietu aizdošana vai dalīšanās ar tām (automašīnas, velosipēdi, naktsmītnes), vai, piemēram, līdzekļu vākšana kādam pasākumam, izmantojot tā dēvēto “pūļa finansējumu”, par 21. gadsimta otrās desmitgades modes parādību ir kļuvis arī tāds jau sen izgudrots naudas–preču apmaiņas mehānisms kā abonēšana. Viens šāda pavērsiena izskaidrojums varētu būt viedtālruņu un planšetdatoru izplatība. Cilvēki ir jau samierinājušies, ka pat tās šajās ierīcēs izmantotās lietojumprogrammas, kas pieejamas bez maksas, bieži vien kaut ko gandrīz nemanot tomēr ik pa laikam piedāvā vai pieprasa nopirkt. Papildu iespējas, jauni ieroči spēlēs, vēl vairāk vietas kādā mākoņpakalpojumā – tas viss pat vairs neizskatās pēc īstas pirkšanas, jo no pircēja prasa vien klusu piekrišanu. Ar abonēšanas pakalpojumiem, ko varētu nodēvēt par “kaķa maisā pirkšanu”, ir līdzīgi. Šajā apskatā jau reiz tika aprakstīta vietne notanotherbill.com. Tajā par noteiktu samaksu vai nu sev pašam, vai kādam draugam vai tuviniekam uz kādu laiku iespējams pasūtināt regulāru dāvaniņu piegādi. Maksāšana notiek tikai vienreiz, bet pēc tam, teiksim, veselu gadu no vietas, pastnieks jums piegādā pārsteigumu. Kopš tā laika saradies liels daudzums līdzīgu pakalpojumu. Nu jau šādi abonēt iespējams zeķes (sockfancy.com), apakšbikses (meundies.com), kosmētikas paraugus (birchbox.com); http://bookriot.com sākotnēji tika izveidots kā grāmatmīļu klubs ar visiem šāda veida vietnēm raksturīgajiem elementiem – diskusiju forumiem, grāmatu apskatiem u.tml. Taču arī šī vietne piedāvā abonēšanas pakalpojumu – reizi ceturksnī jums tiks piesūtīta paciņa ar pāris grāmatām un dažādiem, kā noprotams, ar grāmatām un lasīšanu saistītiem aksesuāriem.